blog

Mity przy wyborze abonamentów komórkowych

Podczas użytkowania telefonu komórkowego każdy z nas stoi przed wyborem rodzaju oferowanych przez sieci komórkowe usług, możemy wybrać abonament komórkowy lub telefon na kartę, który co miesiąc należy doładowywać wybraną przez nas lub określoną w umowie z operatorem kwotą. Wiele osób wybiera wygodny abonament komórkowy, jednak część abonentów wybiera telefony na kartę ze względu na mity, jakie przez lata narastały wokół abonamentów komórkowych. Dziś przedstawimy kilka najpopularniejszych mitów, które od lat powielane są w społeczeństwie i obalimy je.

Mit numer 1 – abonament jest droższy, niż korzystanie z karty

Wiele osób nie bierze pod uwagę korzystania z abonamentu komórkowego, ponieważ wydaje im się, że abonament jest znacznie droższy niż korzystanie z doładowań. W przypadku abonamentu zazwyczaj jego cena obejmuje nie tylko pakiet nielimitowanych minut, SMS-ów i MMS-ów, ale również pakiet internetowy o określonej wielkości. W przypadku korzystania z telefonu na kartę koszt każdej minuty rozmowy i każdy SMS jest obliczany osobno, chyba że zdecydujemy się zakupić pakiety, które pozwalają nam na korzystanie z rozmów i SMS-ów bez limitu przez określony przez operatora komórkowego czas, zazwyczaj jest to 2 tygodnie lub miesiąc, w zależności od pakietu. Jeśli podliczymy koszt poszczególnych pakietów lub koszt miesięcznego użytkowania internetu, rozmów i wysyłanych wiadomości i porównamy go z kosztem abonamentu, który oferuje nam większość tych usług bez limitu, to abonament okazuje się znacznie korzystniejszym rozwiązaniem.

Mit numer 2 – wybór abonamentu wymaga wizyty w salonie

Decydując się na abonament, musimy odwiedzić salon wybranego przez nas operatora? To kolejny mit! Podpisanie umowy nie wymaga od nas wizyty w salonie. Niezależnie od tego, czy posiadamy już swój numer na kartę i chcemy podpisać na niego umowę abonamentową, czy interesuje nas zupełnie nowy numer, wcale nie musimy odwiedzać salonu operatora, wszystkie formalności możemy załatwić podczas wizyty na stronie internetowej. Wystarczy, że na stronie operatora w sieci wypełnimy odpowiedni formularz, a kurier zawita do naszego domu z umową w kilku egzemplarzach: dla nas, a także dla operatora. Usługa zostanie włączona po tym, jak podpisana przez nas umowa wróci do siedziby wybranej przez nas sieci. Oczywiście mając na uwadze bezpieczeństwo klientów oraz własne sieć komórkowa zleca kurierowi sprawdzenie naszego dowodu osobistego, a także weryfikację ich zgodności z danymi podanymi na umowie.

Mit numer 3 – kwotę abonamentu można łatwo przekroczyć, a to wiąże się z ogromnymi opłatami

Kolejnym często powielanym mitem jest ten, że kwotę abonamentu łatwo przekroczyć, a to wiąże się z ogromnymi, przewyższającymi możliwości finansowe abonenta opłatami. Większość sieci komórkowych w dzisiejszych czasach oferuje swoim abonentom nielimitowane rozmowy do wszystkich sieci, nielimitowane SMS-y, MMS-y, a także pakiety internetowe. Praktycznie każda sieć umożliwia swoim abonentom włączenie blokady numerów premium, dzięki czemu wykonywanie połączeń na numery generujące dodatkowe opłaty jest niemożliwe. Operatorzy zadbali także o to, aby umożliwić abonentowi zablokowanie dodatkowo płatnego poboru danych internetowych po wykorzystaniu pakietu dostępnego w abonamencie. Po wykorzystaniu dostępnego pakietu danych określonego w umowie internet zwalnia do określonej przez umowę szybkości, jednak wciąż działa, bez żadnych dodatkowych opłat.

Mit numer 4 – biorąc abonament trzeba dokonać zakupu telefonu

Wiele osób jako argument przeciwko podpisaniu umowy abonamentowej przedstawia brak potrzeby wymiany telefonu na nowszy model, jednak jeśli nie potrzebujemy telefonu, również możemy zdecydować się na abonament telefoniczny w okazyjnej cenie. Owszem, w reklamach abonamentów zawsze widzimy telefony, ale sieci komórkowe oferują także usługi abonamentowe bez telefonów w nieco niższej cenie, więc jeśli nie chcemy zmieniać swojego sprawdzonego smartfona na nowszy model, to możemy zapoznać się z ofertą samych usług.